rökutveckling

Så nu sitter jag här, klarvaken, med hjärtat i 150. För cirka en halvtimme sen
vaknar jag av vad som låter som en gigantisk dammsugare utanför min dörr.
Det var inte riktigt så jag planerat att vakna min lediga dag... Ljudet håller på 
i några minuter och sen hör jag upprörda röster i trappuppgången. Mitt 
antagande var ju att de höll på att bygga om hemma hos någon men det dröjde
inte länge för ens min telefon ringde och mamma berättade att de sagt på radion
att det brinner på min gata. 

Så på med första bästa och ned springer jag helt yr och nyvaken och som jag 
misstänkte stod det en samling med grannar och poliser utanför min port. 
Tydligen hade det varit rökutveckling (troligen startat från en sängrökare)
från översta våningen men att allt var under kontroll nu. Sen allt som hände på 
blåbär reagerar man kraftigare på allt som har med brand att göra. Obehagligt... 
Och så just att jag sagt så många gånger att det stinker rök i min trappuppgång, 
vad är det som är så svårt med att gå ut och röka!?!

Nu har Arbetarbladet skrivit om det.
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/gavle/1.1309837

Från blåbärsbranden, mitt barndomshem.

Kommentarer
Postat av: cajsa

det är så hemskt gumman! alltid du som råkar ut för det med.. Ring när du har tid och lust. jag är bara hemma. puss

2009-08-28 @ 09:50:31
Postat av: Donna

Ämen fyfan! Gud vad obehagligt! :(

Jag säger som du, gå ut och rök!! Men det hjälper faktiskt inte mig eftersom det på något konstigt vänster luktar rök in till mig så fort nån jävel står ute och röker :P så jag säger, sluta att röka! :P

2009-08-28 @ 11:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0