Luftslottet som sprängdes

I kväll var det äntligen dags för den tredje och avslutande filmen i
Milleniumserien, Luftslottet som sprängdes.
Mina förväntningar var ju precis som de tidigare filmerna skyhöga,
speciellt då många sagt att denna var den bästa av dem tre.
Jag satt som förtrollad och fastklistrad hela filmen igenom, dvs förutom
när jag väste till pappa att prassla mindre med popcornpåsen. Det var
nog utan att överdriva det mest brutala prasslande jag varit med om!
.
Men nu till filmen! Självklart var den bra, till och med riktigt bra men
nu om någon gång vart jag störd över hur OTROLIGT mycket de hade klippt
bort från handlingen. Alla relationer som är i boken är ju knappt befintliga
i filmen och många detaljer och sidohistorier kom aldrig fram. Har man
skitit i böckerna och enbart sett filmerna har man verkligen missat något!
Men, som sagt, fortfarande ruskigt bra det som de faktiskt visade! :)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0