Stormig after work

Igår var någon jävel arg för en värre storm kan jag inte minnas! 
Regnet slog som piskspön i marken och speciellt på mina fönster 
så den där sovmorgonen kunde jag ju glömma. 
.
Jag skulle börja dagen med att ta mig ut till Sörby Urfjäll för att hämta
min nya dator som hade kommit. Det visade sig vara lättare sagt än gjort...
Efter två sekunder hade mitt paraply vänts ut och in och efter ytterligare
sekunder till hade hälften av pinnarna brutits av. Med datorn i en sopsäck 
över ryggen, som självaste jävla tomten, och skinnjackehuvan hårt 
åtdragen runt mitt stripiga hår som matchade mina svarta fläckar runt 
ögonen vågar jag inte riktigt fundera på hur jag måste sett ut när jag 
till slut äntligen kom hem igen!
.
Det var lite som att någon skrattade mig rakt i ansiktet för att jag inte tagit
tag i det där dumma körkortet än. Typ skyll dig själv!
Men men, jag återhämtade mig efter lite torra kläder och synen av min 
nya macbook! Därefter spenderades dagen med att luncha och rusa 
runt på stan med halva släkten. Trevligt trevligt! :)
.
Till kvällen vart det after work, utan work för min del, som började med
en bit mat på Helt enkelt. Sen gick allt precis som vanligt! Hälften stack
hem medan resterande vart kalasfulla och festade kanske lite väl hårt.
Men kul hade vi och det känns idag med... Jag har lyckats ta mig till soffan
men längre än så kommer jag nog inte. Inte än på några timmar i alla fall!
Så nu är det bara att ladda om för ikväll för då är det dags att möta alla 
James Bonds på Engeltofta!
.
Gick fan inte att fånga stormen på bild...
.
Kollegorna på after worken, innan allt började... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0