En vecka i paradiset! :)

Nu är vi tillbaka. Sönderbrända, övergödda och lyckliga. Veckan
vart över förväntan och nu har vi samlat massor av nya krafter.
Nu ska allt fixas runt MIN NYA LÄGENHET som jag fick! :D Lycka!

Efter några halvdanna sovtimmar pallrade vi oss upp och begav
oss till flygplatsen. Resan dit vart inte så smärtfri som vi hade trott,
det var en hel del "gropar i vägen" och passagerarna flög runt som
små vantar i planet. Småbarnen ett par rader framför oss höll
upp armarna i luften som om det vore senaste bergochdalbanan
medan grannen satt och hyperventilerade av skräck. Underhållande!

Till slut kom vi äntligen fram till hotellet. Vi var jättetrötta, det var molnigt,
ungefär 100 grader varmt och om man ville ha ac på hotellrummet skulle
man punga ut 500 spänn för en vecka. Vilken start!

Men allting löste sig och vi inledde vår vistelse dagen efter ankomsten
med att testa på ett turkiskt bad, Hamam.
Vi fick lägga oss på en enorm uppvärmd marmorbänk där vi blev
östa med hett vatten och skrubbade med en grov skrubbhandske
tills vi kände oss minst 10 kilo lättare och hudlösa.
Därefter fick vi en superskön skummassage, hårtvättning och
ansiktsmask. Allt avslutades med en oljemassage och vi gick därifrån
babylent oljiga och kritvita.

Resten av veckan spenderades antingen vid den namnlösa stranden
där vi vart uppvaktade och bjudna på glass och frukt eller under ett
parasoll intill poolen. Vi frossade i mat, vin och öl som om det inte vore
någon morgondag och njöt i fulla drag! Man kan lugnt säga att vi mådde
som två små turkiska prinsessor. :)

Förutom detta så smörjde mamma i benen med öl istället för
solcreme, jag flög över varenda jävla mattkant på hela stället och
sista dagen blev jag bokstavligt talat friterad i mammas sololja
(ni kan få se blåsorna!).  Men det är väll inget som förvånar någon,
vi är ju Fröjdmans! 

Till vårat försvar måste jag informera att vi hade över 40 grader i skuggan
nästan varje dag så vårt mysko beteende var fullt berättigat. Solstinget och
jag var bästisar!

 
Bort från regniga Sverige!

Utsikten utanför våran dörr över ena poolen.


Mamma simmar :)


Hotellet

 
Är mamma inte kusligt lik shrek!?!?


Blekfisen pressar från dag ett!



 

 

 


Personalen hade ingen dålig humor ;)


No name beach, den namnlösa stranden. Underbart!

 


Vi låg bara några meter från havet som måste varit ca 26 grader varmt.
Mycket varmare än poolen iaf!


Turkisk afton på hotellet.
Lägg märke till ryssoutfiten och de gräsliga brudklänningarna!?! :S

 

 


Mmmmm..... Vågar inte räkna på hur många sånna här man klunkade i sig
varje dag.


I gamla stan där vi panikshoppade sista kvällen. Det var hur fint som helst!





   
Apollos tempel, sååå fint! :)

Ps. om ni undrar varför jag verkar ha samma kläder på alla bilder
var det för att jag var så fruktansvärt solbränd att jag inte kunde ha något
som satt åt eller skavde vilket minskade min garderob till typ två plagg... Hehe.

Kommentarer
Postat av: Donna

ÅH VAD ROLIGT!!! GRATTIS TILL LÄGENHETEN!!!!!!!!!!!! (DONNA ÜBERGLAD FÖR DIN SKULL :D)

2009-06-20 @ 16:59:25
URL: http://hanafi.blogg.se/
Postat av: cajsa

åhhhh, vi måste åka nånstans!!!!

2009-06-21 @ 22:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0