återfunnen Tereza! :)

Efter lite spanande lite då och då så har jag
nu äntligen hittat min barndomskompis Tereza från Tjeckien!
Vi var bästaste bästa kompisar när vi var sex år gamla och gick på sexårs tillsammans.
Jag har så mycket minnen från den tiden. Hur vi brukade leka med våra gosedjurshundar,
spela in band med låtsasradioprogram och leka pussjaga med de andra på skolgården. Haha!

Usch vad jag var ledsen när hon flyttade iväg! Men vi höll kontakten endå.
Pappa lärde mig att maila och sen åkte jag själv till Tjeckien och hälsade på henne
och hon kom även hit och hälsade på. Jag tror vi var tio sist vi sågs...
Sen tappade vi kontakten tyvärr. Men NU har jag hittat henne igen, på facebook!
Ska bli så spännande och höra vad hon gör nuförtiden! Såg en bild iallafall och hon är sig lik.
Frågan är ju om hon kommer tycka samma sak om mig. Jag tror inte det!
Satte mig imorse och rotade reda på lite gamla bilder på oss. Oj, vad vi var små måste jag säga! :)


Terezas avskedsfest! Haha, hon hade tydligen sagt till Jonte att det skulle
vara maskerad men inte till oss andra :P
Från vänster:
Veronica (som jag knappt kände då men som blev min klasskompis sen), Jag, Tereza, Sofie och liggandes då Jonte, ensam kille :P

Jag, Tereza, Terezas mamma och lillBeda är och badar.

Tereza, Jag och lillBeda under deras gran :)

Här var senaste gången Tereza var i Sverige, när vi var 10 år gamla för
snart 10 år sen alltså...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha vilken nostalgitripp :)

2009-03-22 @ 10:53:31
Postat av: Donna

Gud vad roligt, kommer ihåg att du berättat om henne :)

2009-03-22 @ 15:45:14
URL: http://hanafi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0