En fet men lycklig alkoholist

Härmed är jag utsedd till världens sämsta bloggare. Jag vet. Det har helt enkelt funnits för lite tid och
på tok för mycket roligheter. Dessutom har kameran legat orörd och bortglömd i botten av väskan de
senaste dagarna. Men ska verkligen försöka ta tag i mig själv och börja skriva åtminstone liiite mera.

Den här veckan har skolan gått ovanligt bra, festerna blivit roligare och roligare och likaså huset. Vi har
besökt franska festivalen, testat på mer av valleys uteliv och gjort en dagstripp med ohämmad shopping
på ett av de bästa köpcentrumena runt Brisbane. Dessutom stod jag och Jonna för veckans onsdag med
frossande i typiskt skandinaviska köttbullar och en mäktig blåbärspaj. Mumma!

Om något så kommer detta hus förvandla mig till en fet alkoholist för så mycket bakande, god mat och
mängder vin kan jag inte minnas att jag varit med om förut. Men åtminstone så kommer jag vara en
lycklig en. För kul har man. Typ när någon kommer på den geniala ideén att leka omvänd kurragömma
på fyllan i ett kolsvart hus och det slutar med att femton pers fastnar fnissande ihoptryckta under en
säng med tron om att det fortfarande är någon kvar där ute som letar. Eller när man börjar inse att
konstorstolar är så mycket mer än gråa stolar med hjul och att dekorering av huset bör göras så
färgglatt, billigt och nationellt som möjligt.

Senaste tillskottet i huset är inget mindre än tre stycken härliga danskar och en stereotypisk amerikan
som fått den stora äran att leva precis ovanför vårat vardagsrum. Stackars kille. Speciellt då såväl
musik som prat varit allt annat än lågmält på sista tiden. Men vad kan man fövänta sig i ett hus med
12 plus diverse "kusiner", vänner och soffcrashande främlingar...?


Ännu en Jubilesöndag :)


Den franskaste av oss alla framför franska festivalen


Coldrockglass på southbankstranden


En av de nya danskarna, Laura :)

Kommentarer
Postat av: cajsa

Får se vem du presenterar som kusin då ;)

2010-07-18 @ 16:05:07
Postat av: Sanna

Härligt att höra från dig!! =) Men antar att när jag inte hör nått då är allt tipptopp =) Puss och kram!

2010-07-19 @ 19:43:57
Postat av: Camilla

Åh, vad härligt att höra att allt är bra och du verkar ha det superskoj. Puss och kram!

2010-07-20 @ 12:56:03
Postat av: sussi

haha, fiiia inte är du en fet alko heller.. du är bara tokig som tycker det!! DU ÄR BÄST :) MISS YOU SÅ HJÄRTAT KNAKAR!!!

2010-07-25 @ 20:39:48
Postat av: Tina

Fin blogg du har!



Kram.

2010-07-25 @ 20:56:26
URL: http://tinatre.blogg.se/
Postat av: Lova

damn vad fin banner, har du gjort den själv?

2010-07-25 @ 21:03:44
URL: http://lowah.blogg.se/
Postat av: Miranda M.

Vill du vara med och tävla om läskigt goda VIMTO-drycker? (; isåfall klicka här:

http://mirandaland.blogg.se/2010/july/tavling-vinn-en-vimto-platta.html#comment



det enda du behöver göra för att vara med är att svara på två enkla frågor, svaren står i inlägget så läs noga! för större chans, skriv ett inlägg på din blogg om att du är med och tävlar (det är inget måste)



/kram, miranda!♥

2010-07-25 @ 21:19:34
URL: http://mirandaland.blogg.se/
Postat av: Anonym

du har en fin header, unik :)

2010-07-25 @ 21:25:45
URL: http://sevils.blogg.se/
Postat av: ENTREVISTA, - lär känna bloggarna!

Tjock och lycklig heter det ju, så kör på säger jag bara haha :)



snygg header!

2010-07-25 @ 21:40:21
URL: http://entrevista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0