Crazy Wednesdays

Onsdagarna här i huset är alltid lika galna. Det börjar med att det shoppas enorma mängder mat och
vin som sedan tillagas enligt konstens alla regler med ledning av antingen Iris eller Charles, husets
egna mästerkockar. Alla bjuder över vänner och bekanta, musiken vrids upp och kvällen har börjat.
Hittils har jag fått uppleva bland annat enorma crepes, sönderstressade kortspel och underhållande
fyllesnack.

Igår var det dags för min allra första typiskt Australienska barbie. När dricklekarna börjat komma igång,
det dansades magdans i vardagsrummet och folk började strippa så var det hög tid för utgång. Mitt
ärofyllda, ytterst viktiga, uppdrag som Charles nya wingman misslyckades brutalt då kvällen slutade
med att jag istället lyckades para ihop Christine med en snubbe. Men vi kan kalla det uppvärmning
eller nått.

Nu ryktas det om att det blir typisk svensk/finsk mat nästa onsdag så det är bäst jag och
Jonna ger oss ut och börjar jaga surströmming, ärtsoppa och kroppkakor... Eller kanske inte. Någon
som har något bra förslag på någon typisk svensk god mat?


En typisk onsdag i vårt hus




Mästerkocken in action





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0