Män som hatar kvinnor

Idag var det en till sån där härlig ledig dag igen.
Började morgonen med ett pass på friskis.
Passledaren var en energisk man med håret uppsatt i två tofsar och precis lagom självdistans.
Sen vart det ju bara bättre av att han spelade massa braiga låtar, bla en låt med the sounds.
Då flinade jag STORT kan jag säga. :) Hans pass ska jag gå på fler gånger!

Sen vart det en tur ned till stan där jag mötte mamma.
Vi luktade på lite parfymer och testade skor, sen slank det även ned lite mat.
Egentligen skulle Sanna mött upp oss också sen till bion men Felix, stackarn,
hade blivit sämre och de var tvungna att åka till hälsocentralen. :(
Så då fick pappa följa med oss istället och kika på den efterlängtade filmen
Män som hatar kvinnor.

        

Om filmen kan jag bara säga:
Fyrverkerier, guld och konfetti, jäklar vilken bra film!!! :D
Hade skyhöga förväntningar då boken är en av de bästa jag läst
så trodde verkligen och hade nästan räknat med besvikelse.

Men så fel jag hade! Visst, filmen var väldigt förkortad och mycket saker var bortklippta
men de viktigaste sakerna tycker jag ändå de hade fångat.
Det var dessutom skrämmande likt mot bilden jag hade målat upp i huvudet!

Nu väntar jag bara med längtan på att den ska släppas som serie
för tydligen ska de där även ta med alla bortklippta scener.
Sen kommer ju efterföljarna med som serier! Hallelulja för det! :D
Så slutbetyget är helt klart 5/5, eller nej 10/5 är nog bättre!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tack för att jag fick följa med. Och sluta svär unge.

2009-03-07 @ 10:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0