Världens sämsta uppdaterare

Hoho, det där med att skriva liiiite mera var kanske att ta i. Ska jag vara ärlig så tar det emot lite
när jag märkt hur min svenska på senaste tiden nedgraderats till vad som skulle kunna jämföras med
en treårings nivå. När jag väl pratar går det bra trögt och jag har dragit på mig en knepig australiensk
accent, mixar svengelskan hejvilt och formulerar mig ungefär lika enformigt som en nummerpresentatör.
Hittils har enbart en snubbe lyckats gissat rätt på min härkomst och smickrande nog tror de flesta att
jag är en äkta aussie eller möjligen amerikan. Men men, nog om språksvårigheterna!

Den senaste veckan har varit lika fullspäckad som vanligt men har för det mesta innefattat riktigt
fantastisk mat och trevligt sällskap. Jag har lyckan att för tillfället vara omringad av såväl passionerade hobbymatlagare som riktiga professionella mästerkockar (michelinrestauranger!) som sett till att jag
gått allt annat än hungrig. Det har bjudits på pajer, skaldjursrätter, grillkvällar och efterrätter av alla
dess slag. Mina smaklökar slår volter av förtjusning efter alla färdigsoppor, nudlar och pastapesto som
fyllt min meny sedan flytten.

Förutom att fylla magen till max har det har även hunnits med två stycken barrundor, varav en
tillsammans med 500 andra törstiga skandinaver där jag äntligen fick träffa mina första svenskar.
Lustigt nog så tog det mig ett bra tag att fatta att de faktiskt pratade svenska och inte engelska med
mig och att jag kunde släppa engelskababblandet som liksom grott in i mig på sistone. Inte trodde jag
att det skulle vara så lätt att glömma sitt modersmål..!?!

Men om vi bortser från alkohol och matintag så har det även varit lite biobesök med finfina powernaps,
chill i solen, dansuppvisningar och shoppingrundor bekostade på matpengar. Budgeten har jag varit på
tok för dålig på att följa och smider just nu planer att köra nudlar, gröt och vatten de sista veckorna
innan nästa csnslant... Haha!


Tre långa tjejer och en kines på en soffa. Haha!


Söndagsbarbiechill


Kängurugrillspett som var ungefär hur goda som helst




Fråga mig inte vad jag sysslar med..?


Barrunda med mumietävling


Barrundefolk


Konsten att äta hysteriskt droppande glassar medan man går


Min fikaglada lärare tyckte absolut att vi skulle ha en födelsedagskalender och slängde helt enkelt ihop
yearbookade foton på hela min klass. Vi är bara föööör snygga! ;) Haha!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Njut av livet Kickan!

Förresten, ser jag ju att du gör ;/)

Så ruskigt lik min mamma du är på fotot.

Puss

2010-08-04 @ 12:22:10
Postat av: Camilla

Härligt du verkar ha det. Det var tur att du flikade in en liten text om skolan jag trodde du slutat ; ).

Puss och Kram

2010-08-04 @ 23:16:47
Postat av: sussi

Heej fia :) vilka stiliga bilder på er, haha... Och vilka jäkla grillspett de ser jättegoda ut!!

Jag har gjort en blogg nu btw :D kika in!



Pusss!

2010-08-07 @ 11:12:54
URL: http://beautycave.wordpress.com
Postat av: Susanne

Hej hun :) Jag ser dig aldrig online på skype, har du bytt adress eller så? :) Vi måste ju snacka! Det har gått alldeles för länge nu, hoppas du har det bra min gullis, jag saknar dig :) KRAMAR!

2010-08-18 @ 22:10:19
URL: http://beautycave.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0