Trögfattad och svettdränkt

Jag är bra trög jag. Jag gör om samma misstag varje morgon att pälsa på mig lager efter
lager av kläder när det bara ett par timmar senare blir supervarmt och man istället tvingas
släpa runt på kläderna hela dagen. Man tycker ju att man borde lära sig men inte jag inte...
.
Så förutom att släpa runt på kläder och svettas som en gris (ja, jag är hemskt fräsch här borta)
har jag faktiskt shoppat ett par efterlängtade mjukisbyxor idag. Kanske inte låter som en så
big deal fast har man gått runt konstant, morgon som kväll, i jeans i en hel vecka så är det faktiskt
det! Den shopping jag hittills gjort har egentligen bara varit saker som inte fått plats i resväskan.
.
Nu börjar jag känna att jag hittar litegrann, klarar av att åka tåget utan att sitta på helspänn
och jag har till och med, stolt som en höna, gett mina första vägbeskrivningar till andra vilsna
turister! I morgon ska jag ta en kaffe med en komplett främling som jag träffade på en parkbänk
och på torsdag är det orientation på skolan! Wish me luck!
.
Utsikt över Brisbane stad på höger sida och South Bank på vänster
.
Jag om någon är lättimpad... Men jag tyckte faktiskt att trädet var värt ett foto!

Kommentarer
Postat av: sanna

WoW åt vägbeskrivning =) Duktig du...skönt att du börjar känna dig hemma ;) Puss och kram

2010-06-01 @ 19:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0