Verbalt handikappad

Ända sedan mitt flyg landade på Brisbanes flygplats för en dryg vecka sen har jag varit mer eller mindre
verbalt handikappad. Det var som att allt ihärdigt engelskpluggande från de tolv skolåren var som bortblåst. Jag har tappat de mest vanliga orden, stammat mig fram och haft ett gräsligt dåligt uttal. Men så idag så vände allt! Jag har rabblat på som aldrig förr och Pippos måste tro de fått en ny Sofia (eller Fijjja som de kallar mig) för såhär pratglad har jag inte känt mig sen jag kom hit. Love it!

I kväll var jag in till stan en sväng och träffade Shaun, en riktig aussie som precis flyttat tillbaka hit från
guldkusten. Vi tog en kaffe och babblade om ungefär allt mellan himmel och jord. Nu längtar jag verkligen
till i morgon då det är orientation på min skola och jag kommer att få träffa min klass för första gången! :)

Jag verkligen älskar området och framför allt gatan som jag bor på här, det finns så otroligt mycket olika
fina hus!


Allt från riktigt moderna hus med strikta linjer...


...till mer Villa Villekullastyle!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Härligt att det släppt =) Åh kul att allt gick bra med Shaun =) Jag jobbar kväll imorgon torsdag så jagloggar in på skype.Puss!

2010-06-02 @ 19:17:39
Postat av: Camilla

Vad härligt, lycka till i morgon. Vi måste ses på skype snart det var ett tag sen ; ). Puss och kram Camilla

2010-06-02 @ 23:26:46
Postat av: E m m y (amafäo)

Lycka till på skolan! Ja maila mig på [email protected]. (gjorde mailen när jag var 12 därefter namnet). Skicka ditt nummer där :) ja, nu bor jag på genesis, inget jag kan rekommendera. Jag och tre tjejer flyttar till en lägenhet på riverside om en månad, ska bli såå kul! kram

2010-06-03 @ 23:01:25
URL: http://amafao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0