Äntligen fredag

Det märks när det blivit fredag inne i stan! Inte bara för att
nittio procent som passerar svänger med överfyllda lila kassar
som klirrar bekant utan kanske mest för att folk slutar stressa,
börjar le och vara trevliga. Sånt gillar jag!
Kan ju kanske tillägga att igår var inte en sån dag! Dundrande
huvudvärk,  tusen skitungar, larm som tjöt oavbrutet och
tokförbannade kunder.

Så vad har då hänt sedan sist? Min onsdag som lyxigt nog var
jobbfri spenderades inte på stranden eller begravd i en bra bok i
Boulongern. Nej, då hade jag fått för mig att gå till Plantagen och
släpa hem några 100kiloskassar och halvt svettas bort på vägen
för att sen brottas med antalet jordsäckar,  krukor och blommor i
min lilla etta som snabbt förvandlades till min alldeles egna rabatt. 
Det var jord överallt! Och allt detta slit för några små ynka blommor
som max kommer överleva två veckor under min vårdnad... Heja! 

Förutom det så går vi på krisschema Augusti ut då vi är tre istället
för sex heltidsanställda som driver två butiker. Med andra ord är det
jobb jobb och lite mer jobb som gällt och gäller framöver...

Och bilderna LYSER med sin frånvaro och likaså intresset för vad jag
just skrivit. Men som sagt, kompletterar ju med lite mer "inget" nu till
allt i den här bloggen.


Kommentarer
Postat av: bia

Haha hoppas det blev bra iaf, älskar växter!! :) Måste komma förbi nån dag och kika och på en kopp te!! Hehe

2009-08-17 @ 13:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0