Måttbandsjakten

Idag fick jag äntligen nyckeln! Så direkt efter jobbet hoppade jag på
bussen och begav mig upp på söder. Men väl där uppstod ett litet problem...
Imorgon jobbar jag hela dagen så det blir mina föräldrar som får flytta
alla grejjerna så hade jag tänkt att det vore ju bra om de köpte soffan
samtidigt som de endå hade hyrt släp och så. Därför behövde jag mäta
lägenheten och se att den soffa jag tänkt skulle få plats!

Så åter till problemet, självklart hade jag ju glömt att ta med mig ett
måttband! När jag inser att det inte funkar att mäta allt med en
hörlurssladd eller snören och skräp så jag beger mig ut på desperat
måttbandsjakt klockan nio en tisdagkväll! Rotar igenom varje affär, kiosk
och korvmoj i närheten utan resultat.. Skickar pinsamma sms till bekanta
i stan men även det utan resultat.

Precis när jag är påväg att ge upp så tänds det en stor jäkla glödlampa
ovanför mitt huvud! Är det någon människa som har ett måttband så är
det väll endå Fia, min balfia som syr konstant, dag som natt! Efter en snabb pling
så får jag äntligen mitt måttband och lycklig som få har jag nu mätt upp
vartenda hörn i lägenheten!

Så imorgon blir det inflyttning och nystart i mina mätta fina lägenhet! :)


Kommentarer
Postat av: suss

men gumman du skulle ha ringt :)går det bra ikväll då?

2009-07-01 @ 10:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0