Misslyckandets kväll

Igår när jag kom hem kände jag mig riktigt pysselsugen
och ville få någonting avklarat. Så jag satte mig med
skissblocket och pennan i högsta hugg och förväntade
mig världshistoriens nästa Monalisa... Men när Monalisa
mer liknade en snubbe och jag hade suddat sönder
halva blocket så gav jag upp...

Vad skulle jag då göra? Jo, jag sätter mig och rensar igenom
en massa gammal musik. Eftersom mitt minne är som
en guldfisks så kommer jag ju inte ihåg varken band
eller låttitlar som jag gillar så jag lyssnade helt enkelt igenom,
raderade och klistrade över sånt jag skulle ha kvar i en ny mapp.
När jag suttit i över en timme så säger det helt plötsligt choff
och så är allt tillbaka på noll. All musik (även den raderade) hade
mirakulöst hoppat tillbaka till där den var innan.
Jäkla skitdator, jag lovar att den gjorde det bara för att jävlas med mig!

Jaha, jag hade ännu inte lyckats med något så då skulle jag ju baka.
Ibland är jag bra envis! Rotar reda på recept, ställer mig i köket
och börjar förbereda när jag upptäcker att vi självklart inte har
något margarin... Vid det här laget så börjar svärramsorna och
stampandet i golvet.

Kvällen slutar med att jag kilar iväg till Gdg, köper yogurt och mixar
med en sån där färdigpåse med frukt. Jag lyckades göra en
smoothie! Yey! Är man desperat så är man...


Pyssliga jag på jobbet när vi skulle göra en motivationsplansch, ytterst koncentrerad!

Kommentarer
Postat av: Julia

Det är aldrig sent att tipsa om recept, tack :)

2009-05-22 @ 11:51:46
URL: http://juliakrischel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0