Ändrat tankesätt

Det senaste dygnet har jag lyckats ha sönder inte bara ett, utan TVÅ par
av mina vinterstövlar. Därav är mitt utbud av vinterskor nästintill obefintligt och
jag tvingas välja mellan mina supertunna converse eller ännu tunnare vans.
Känns inte sådär superlyckat att leka snöplogare med i det här skitvädret.
Dessutom har jag inte riktigt lust att lägga pengar på nya vinterskor när jag är
på väg till, och ska spendera ett år i, en stad i ett land där det aldrig ens blir
minusgrader? Just my luck!
.
Det här med Australien har verkligen börjat gro i skallen på mig. Jag har plötsligt
insett att om några månader så befinner jag mig i ett land där vintern är som en
vanlig svensk sommar och där jag kommer strutta runt i bikini var och varannan dag.
Mitt vintermumsande jag är inte riktigt redo för bikinisäsongen om man säger så
och det där gymkortet är pinsamt dåligt använt. Någon måste ha tänkt samma sak
för helt plötsligt så har viktväktarna hittat sin nya lokal i min källare. Hmmm....
.
Men jag har beslutat mig för att vassen inte kommer bli något alternativ och att
gymkortet minsan ska användas åtminstone ett par gånger i veckan så ska jag nog
slippa Vväktarna. Sen hur länge det håller i sig vet vi nog alla vid det här laget.
Men försöker få det sagt och skrivet lite här och var så det ska bli så pinsamt som
möjligt för mig när folk frågar sen och jag har lagt av. Inte för att det någonsin
lyckats eller jag har skämts särskilt mycket men ingen kan i alla fall anklaga mig
för att inte försöka?
.
Stranden mitt i Brisbane. Ganska vassbefriad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0