Brisbanevy och vegemite

Tack vare drottningens bemärkelsedag fick jag idag njuta av en extra dag med sovmorgon,
runtströvande i stan och allmänt slappande. Dessutom mötte jag upp Megan och hennes pojkvän
som bestämt sig för att visa och lära mig mer om Oz. Uppe på toppen av en löjligt hög backe,
bland ungefär hundra kineser med sina kameror fastklistrade i fejjan hade de en riktigt fin utsiktsplats
där man kunde se nästan hela Brisbane.

Så efter lite spanande och turistigt fotande så var det dags för lunch då jag fick testa både några slags
friterade potatisklyftor och vegemite, en brun oljeliknande grej med honungskonsistens som de har på
rostade mackor. Båda var riktigt goda och dessutom riktigt flottiga. När de dessutom beställde in en
varsin milkshake till detta började jag inse att inte riktigt alla här är sånna hälsofantaster som paret jag
bor med... Resten av dagen har de försökt bredda mitt vokabulär genom att överösa mig med olika
australienska slangord, förkortningar och svordomar. Så nu kan jag lite mer än aussie, Oz och barbie.
Haha!

Nu väntar en ny skolvecka och på fredag så packar jag mina väskor för att flytta och testa hur det är att
bo i ett studentboende med sex andra att dela kök och vardagsrum med. Wish me luck!


Riktigt surt att jag inte hade systemkameran med så crappykameran fick duga idag.


Jag och Megan

Kommentarer
Postat av: Sanna

Härligt ni verkar ha haft det!! Fin utsikt och smarrig lunch =)

2010-06-14 @ 19:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0