Inspirerad

Idag har jag bittert fått inse att som student sträcker sig plugget längre än inom skolans schemalagda
timmar. I början av veckan fick vi en futtig liten läxa som mest var för att kontrollera att vi kunde
använda internet och datorer i allmänhet och som skulle vara inlämnad imorgon. En sån liten
ströuppgift, det tänkte ju jag lite småkaxigt att det kunde jag minsann fixa på tåget imorgonbitti.

Sen av ren nyfikenhet började jag faktiskt kika litegrann på papperna redan idag och nu har jag suttit
här i fyra timmar och plågat mig igenom sida efter sida med en fet uppslagsbok i knät och datorn i
högsta hugg. Någonstans hade jag ju lyckats glömt bort att det hela var på engelska och att Sveriges
grundskolas engelskaundervisning knappast fokuserat på att lära oss hur vi förklarar vad ett WAN är.

Men trots hårt slit både i och utanför skolan så kan jag inte riktigt dölja min förtjusning över hur sjukt
inspirerande min omgivning är just nu. I tidningar, på hus, i klassrum och på tågstationer, överallt kryllar
det av foton, illustrationer och konst. Helt plötsligt har jag börjat rota i det oredigerade fotoarkivet,
skapa nya bilder och jobba i ps och ai med helt nya ögon.


Lite smått och gott av vad som finns runt mig i min vardag...

Kommentarer
Postat av: suss

vilka härliga bilder!VET DU :D Nu ska vi åka o skriva på papper för en lägenhet ;)

2010-06-17 @ 17:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0