Midsommar

Hela den här veckan har jag envist försökt förklara för alla i min omgivning vad denna dag egentligen
innebär och hur vi firar midsommar i Sverige. Folk har garvat, höjt på ögonbryn och kastat skeptiska
blickar när jag entusiastiskt babblat på och viftat gestikulerande med armarna. Tyckte de inte att jag
och svenskarna var galna innan så gör de deffintivt det nu! Ni vet, att hoppa runt en blomklädd stång
och sjunga om grodor hör väll inte till det mest normala vi gör...

Idag blir det inga blommor i håret, sill eller jordgubbstårta för mig. Därimot hade jag tänkt göra ett
försök på den där kalasfyllan men tack vare att illamående och yrsel slagit mig redan innan påbörjat
alkoholintag så får det istället bli en lugn kväll. Kan faktiskt behövas efter gårdagens ivriga ölhävande
med fransmännen och onsdagens shitty-vinkväll...


Brisbanes närmsta motsvarighet till en midsommarstång...?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha ha, risk att små grodorna springer vilse där...

Puss o Kram

2010-06-26 @ 09:49:03
Postat av: Justine

Åh vad vi saknade dig på midsommar. Men jag dansade som en groda och åt sill med dig i tankarna :) miss you!!

2010-06-26 @ 19:07:03
URL: http://nojesmix.com/bloggar/stuck-in-gefle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0