Alice i underlandet

Om jag så skulle röka på, få en rejäl smäll i skallen och svepa en hel tequilaflaska
på samma gång så skulle min nivå av fantasi aldrig räcka till en hundradel av denna film.
Alice i underlandet är och har länge varit en av de mest underliga historierna från
barndomen. Addera lite Tim Burton på det och det kan inte bli annat än galet.
.
Filmen var lite seg på sina ställen då de snarare lagt tid på scener där Alice transporteras
runt istället för de olika ställena hon besökte. Fast när jag tänker efter är det väll de
scenerna som ger filmen en sån där drömsk känsla. Eller? Allra bäst med filmen var utan
tvekan de fantastiska miljöerna, kostymerna och sminket. Ren och skär inspiration!
Det var helt klart en bra film även om jag hade tippat på att den skulle vart ännu lite
mer mystisk, konstigare och mörkare. Men Depp var bra och Burton är ett geni så det
vart ändå en solklar tumme upp!
.
.

Biosällskapet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0