Konsten att ta sig runt i Brisbane

I morse, efter jag knappt hade sovit en blund, Pippos övergivit mig för
Sydney en helg och en snorig förkylning irriterade medan regnet öste
ned utanför var jag väl lite mindre positiv än vanligt om man säger så.
Men när regnet väl gett med sig lite pälsade jag på mig dubbla tjocktröjor,
skinnjacka och långjeans (det är ju trots allt vinter här) för att ge mig ut.
.
Sen hoppade jag på första bästa tåg in till stan där jag efter cirka tio minuter
höll på att drunkna i mitt eget svett. Överallt gick folk i shorts, tshirt och
flipflops och där kom jag med mina femton lager plagg. Jag tror jag har
missuppfattat deras värme en aning...
.
Efter lite shopping, starbuckskaffe och en snabb sväng hem så åkte jag
och hälsade på en svensk tjej jag haft mailkontakt med i ett par veckor.
Var så skönt att kunna rabbla på som vanligt istället för att tvekande
klämma fram halvdana engelska meningar. Vart bjuden på utsökt carbonara
och fick en hel del bra Australientips medan eurovision gick i bakgrunden.
Trevligt värre!
.
Dagens topp 3 Aha-upplevelser:
  • På väg till tågstationen går jag förbi inget mindre än fem bananträd. FEM! Hur kan människor ens ha dåligt humör när man möts av en sådan syn varje dag? Hehe, det var inte bananträd....
  • Som jag sett att andra kommenterat så gäller det att kasta sig ut i övergångsställena så fort gubben blir grön om man ens ska ha chansen att nå halvvägs innan det blir rött igen. Här  är det mer eller mindre en sport att inte bli överkörd.
  • Här satt jag satt i godan ro på bussen och trodde att den skulle stanna på varenda busshållplats då jag väl genomsynat varenda vrå utan en minsta lilla aning till en stoppknapp. Men så väl var det inte för uppe på väggen i takets hörn var det en millimetersmal grå liten list där man tydligen skulle trycka. Eh... SMART!?!?
.
Tågen man jag åker in till stan med :)
.
Promenadvägen hem från tågstationen, här ser ni början på MÖRDARbacken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0