Koalakramar

Det är ganska lätt att faktiskt glömma bort att det finns fler än två svenskar i detta land... Som igår
när jag mötte upp min svenska vän Lena och högljutt i fikakön brölade på om hur jag svettades som
en gris i denna barbariska värme för att två sekunder senare få ett fett flinande ansikte som vände sig
om och glatt frågade om vi oxå pluggade på UQ... Bara sådär lagom pinsamt. Men men, den bjuder
vi på!

Förutom dessa reguljära pinsamheter så har jag och Laura äntligen lyckats lyfta våra arslen och tagit
oss iväg till Lone Pine Koala Sanctuary. Där spenderade vi dagen med att mata papegojjor, krama
koalor och smida planer för hur vi lättast skulle lyckas smuggla hem alla löjligt söta djur. Dessutom
vart vi förföljda av en vild leguan och attackerade av en girig känguru. Inte riktigt sånt som händer
på svenska zoobesök, såvitt jag vet...

Nu väntar tre veckors ledighet, varav en ska spenderas i soliga Cairns med regnskogssafaris,
paradisstränder och dykning vid världens största korallrev.






Asstor fågel = livrädd Laura




Lätt coolaste kängurun någonsin ;)






Jeff, vår nya kompis :)


Det var en sån här som attackerade oss i Noosa! Förstå hur äckligt?!?








Kommentarer
Postat av: Sanna

Här hoppar man mellan pojkarna ser jag =) Mysigt ni ser ut att ha...hoppas du får en underbar semester nu!Puss och kram!

2010-09-13 @ 18:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0