Stockholmstripp

Gårdagen spenderades i vår fina huvudstad med Karin.
Resan började på morgonen med att vi missade tåget med en millisekund för att Karin var sen...
Så jag rabblade (skrek) en lång ramsa fina ord på tågstationen
och stod för morgonunderhållningen om vi säger så...
Som tur var så gick det en buss och ett tåg bara en halvtimme senare
som matchade hela vägen så min ilska på Karin vart inte långvarig.
Fast jag kan ju inte säga att inte blev förvånad att hon kom för sent... Hehe

Väl i Stockholm fick vi springa och köpa skor till Karin som kom i
10cm klack till stationen med skavsår. Smart!
Men men, det löste ju sig! Sen strövade vi runt litegrann,
käkade lunch på kungshallen (världens godaste pestopasta och fallafell)
och njöt i solen på hötorgstrappen(klassiker!).



Sen vandrade vi vidare genom gamla stan och vidare en bit och shoppade lite.
Karin fyndade kanonfina chinos för 70 spänn och jag hittade på den slutsålda
skinnjackan från hm i en storlek för liten men slog till endå,
den kostade ju ingenting om man jämför med andra skinnjackor!


Nere på hötorghallen så hittade vi superbilliga gojibär som jag
börjat knapra på varje dag i förhoppning omatt bli lite friskare och hälsosammare!
Det anses ju vara bland det bästa man kan äta!

Sen gick vi till Ben and Jerrys glass i gamla stan, där de gräddar våfflor i fönstret,
och köpte oss årets första mjukglass och satte oss nere vid vattnet ett tag.





Sen hade dagen bara rusat förbi och det var dags att åka hem.
Inge roligt alls! Hade gärna stannat några dagar till!
Men men, idag så kommer Robin hem igen så den här dagen blir nog inte så dum den heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0