Navision toppat med pinocchiopizza

Igår vart det en liten tur till Stockholm för navisionutbildning.
Så det var bara att pallra sig upp, klockan halv sex kan ju tilläggas, och iväg till tåget.
Sen var man tillbaka i skolstolen igen hela dagen. Utbildningen var om det nya
säljsystemet vi ska använda som ska göra allt mycket mer effektivt.
Min åsikt var väll att det var fulare design, med några smarta detaljer
men mycket mycket krångligare! Sen hjälpte det ju inte att hälften av alla ord var på
norska då norrmännen redan haft programmet ett tag och översättningen var under arbete.
Så var det även en norsk man där som rabblade på i
180 när något krånglade... Rena rama japanskan!
Aja, man lär väll sig...

Sen idag så har jag och Robin hoppat på tåget igen, fast till Uppsala istället för att lämna
in hans kära macbook som börjat kollappsa. Domen löd två hela veckor utan den så nu sitter vi
och turas om om min lilla skitdator. Usch det är verkligen dags för den att gå i pension nu.
Exempelvis fungerar inte h-knappen utan alla h nuförtiden är lika med ctrl+v. Lagom drygt...
Sen att den blir överansträngd och bara brummar surt och hänger sig så fort man försöker ha två
program igång samtidigt gör den ju inte mer användarvänlig...

Men men, tillbaka till Uppsala så kurrade magarna och jag hade ett av mina
godaste pizzaminnena där så vi drog till ett ställe som heter pinnocchio.
Pizzorna var precis så goda som jag mindes dem och typ dubbelt så stora
som vanliga!



Sen strövade vi runt lite i staden, kikade kläder, köpte en färgglad sjal och
sen slank det även ned lite fika innan vi begav oss hemåt igen. :)
Nu blir det nog lite desperate och kvällskäk. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0