Omänskligt sifferrabbel med Gastakväll

I morse (om man ens kan kalla det det) klev jag upp vid den omänskliga tiden då
klockan visade tre! Jag släpade mig fram genom ett kolsvart och knäpptyst stan och
lyckades ta mig ombord på den allra första bussen för dagen! Idag var det
nämligen dags för den dag på året som man verkligen önskar man hellre låg
magsjuk med 40 graders feber, dvs årsinventeringen... Efter nio timmar av
omräkningar, sifferrabbel och förvirringar så var vi äntligen klara... Pjuh! Kommer
antagligen snacka artikelnamn och imeinummer i sömnen de närmsta veckorna om
jag känner mig själv rätt!
.
Efter ytterligare några timmar på jobbet så var man lagom mör och fick bege sig
hemåt. Kvällen bjöd på något så ovanligt som lite humor, vilket passade utmärkt
för en övertrött, koffeinfylld Fia. Vi var på Gasta, Gävles egna lilla standupclub, där
bland annat Johan Sköld och Susanna Eklund uppträdde. Historier om barn i pungar,
somalier som skorstensfolk och varför det finns så få kvinnliga självmordsbombare
höjde humöret rejält och det vart en perfekt avslut på en låååång dag. :)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0