Dagen då allting gick fel - novellvarning

Torsdagen var dagen då allt gick fel. 
Först och främst kan vi skylla lite på ett visst företag som hade planerat lite dåligt för oss... 
Alla i butikerna i Gävle och Valbo skulle på en tvåtimmarsutbildning i Stockholm. 
De hade gjort så att det fanns två stycken tillfällen, och det var ju bra, 
om det inte hade varit för att det var samma dag... 
Kursen hade start klockan 09.00 och sen 15.00. 
Den pågick som sagt två timmar och där i mellan skulle man hinna tillbaka 
till sin butik och byta av resten av personalen så alla kunde gå. 
Funkade säkert skitbra i Stockholm men vet inte hur de hade tänkt för oss i Gävle. 
Aja, tåg var ju bara att glömma så det vart hyrbil.

Jag och Anna från Gävlebutiken skulle på eftermiddagspasset så det var
bara att kasta sig in i bilen när grabbarna kom tillbaka cirka kvart över ett. 
Som tur var, tänkte vi, hade Jacob fixat en gps så vi kunde navigera oss inne i Stockholm.
Allt rullar på, vi kör ute på nya E4an när plötsligt hyrbilens bensinmätare börjar signalera.
Jaha, den där tanken som Perra sa skulle behövas fyllas på på 
hemvägen var tydligen lite mer tömd än så. 
Stressade som vi redan är för att hinna i tid försöker jag ställa om gpsn att leta reda
på en bensinmack. Så vi styr av mot gamla Uppsala där vi blir navigerad in i
ett villaområde där gpsn säger att det ska finnas en mack. Antagligen fanns det en mack där också.
För 100 år sen... Så den kunde man inte lita på. Vi kör runt lite smått panikslagna och vilse när vi äntligen 
får se en mack en bit bort. 

Så när vi är ca 100 meter från macken och kör ned för en backe och precis ska in i en rondell så får Anna 
motorstopp. Sen går ju självklart inte bilen igång igen. Så där står vi...
Efter cirka en kvart är det en gubbe som verkar fatta att vi behöver hjälp,
stannar och drar oss upp till macken.
Tack för att det finns sådana snälla människor!
Till slut kommer vi i alla fall vidare efter ytterligare krångel på bensinmacken.
Väl inne i Stockholm fortsätter problemen.
En sak kan jag ju tala om att jag kommer ALDRIG köra inne i Stockholm. Vilken jävla mardröm!
Femtontusen filer att hålla reda på, toksmala vägar och bildårar som det bara vimlar av. 

Efter ett antal felkörningar börjar jag äntligen förstå gpsn och
blir lite av en Tina Thörner där i bilen. När vi väl kört in i jordens läskigaste
parkeringshus så springer vi in på utbildningen
BARA 45 minuter för sena.
Så sitter vi i 75 minuter sen ska vi ta oss hela vägen hem igen. 
Vi tar en liten matpaus på ett sushiställe i närheten så Anna ska orka
köra hem igen och där gjorde vi nog dagens största misstag kan jag säga...
För senare på natten vaknar jag och spyr som en jävla gris ända in
på morgonen. Jag blev riktigt jäkla matförgiftad kan jag tala om.
Sen fick jag feber och låg som en zombie... 
Men idag har jag börjat piggna på mig lite och till och med fått i mig ett par mackor. 
Men det lär ju dröja tills jag äter sushi igen...

Aja, nu vart torsdagen en hel novell som antagligen ingen kommer orka
läsa utan jag kan låta er bläddra ned hit där jag har lite bilder av projekt måla om vardagsrummet. :)

 
från gråblått till vitt :) Den lila väggen får vänta lite eftersom vi lyckades köpa fel färg...


Sen vill jag även bjuda på ett litet youtubeklipp som Robin muntrade upp mig med idag.


OCH, sist men absolut inte minst så har ju bästaste Justine gått och fyllt år! 
Massor av grattis och kramar till dig! :) Hade så gärna fått varit där borta i Japan och firat dig! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0