Alla hjärtans dag som singel

Så kom dagen. Dagen alla singlar bävar för och alla par längtar efter.
Dagen då butikerna tjänar multum på fåniga gosedjur, blommor och

chokladaskar så länge de är röda, hjärtformade eller har de tre

magiska orden broderade i någon snirklig stil.
.
Inte för att jag någonsin varit vidare romantisk av mig eller kan minnas
att jag i förhållanden spenderat hjärtdagen på något särskilt vis men
ändå måste jag erkänna att idag känns det lite extra trist att vara singel.
Singel för första gången på fyra år dessutom.
.
Som tur är behöver det inte vara en sämre dag bara för att man är singel.
Imorse hade jag och Karin, som varit på besök över helgen, en mysig
långfrukost hemma hos mig. Om vi bortser från bristen på morgonsexet
så tycker jag vi prickat av en typisk parhjärtdagsstart. Sen åkte jag
vidare till jobbet där jag pressade i mig ungefär hundra stycken folieklädda
chokladhjärtan som jobbet så snällt skulle bjuda kunderna på dagen till ära. 
Övergödd på kärleksfull choklad - check!
.

Under dagen fick jag dessutom blommor (av köpis) och kvällen vart jag

bjuden på en vad jag skulle kalla romantisk(tända ljus) middag(fika)

hemma hos Linnea. Så där har ni det, en ultimat firad pardag(typ) utförd

av en singel. Inte illa om jag får säga det själv!

.


Kommentarer
Postat av: Linnea

hahahahahhahaha nä de va inte illa! :D

2010-02-15 @ 19:30:08
URL: http://linneaeg.blogg.se/
Postat av: Sanna

gillar Det är rätt onödigt med alla hjärtans dag tycker jag fast jag är samboende och förlovad. Uppvakta varandra när man minst anar det istället :) Kram!

2010-02-15 @ 19:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0